tisdag 19 januari 2010

Gud vad tråkig jag har blivit orkar inte skriva blogg och inte läsa bloggar heller. Herregud, nu måste jag skärpa mig!

I söndags var jag och klippte mig, det var bra. Ska lägga in en bild också! När vi kom hem efter vi hade klippt oss så skulle jag å Krille kolla på film men somnade i soffan vid tio. Så man fick gå och lägga sig istället.
Imåndags (igår) hände det inte så mycket. Läste genom 3 långa kapitel från vårat manus till slutproduktionen. Det tog väl drygt tre timmar! ush... Sen så åkte jag ner på stan och köpte hårfärg.
Så idag (tisdag) har jag färgat håret rött.. igen! Men jag trivs med rött hår. Det kommer nog en bild över hur det vart också, så var inte rädd.

Jag vet inte vad jag ska skriva. Jag är bara så less på allt, orkar fan inte kolla på allt. Fråga mig inte vad jag menar, vill bara att livet ska rulla på. Jag tror jag har kommit in i en trist period. Tråkigt nog, men det ska inte alltid vara lätt. Ussh! jaja, det är väl så livet ser ut.
Jag längtar till studenten, men den får mig att känna mig stressad över allt som kommer hända i höst. Vart ska man ta vägen? ska man söka till någon högskola? ska man plugga på konvux och samtidigt försöka få jobb?
Jag tror jag kommer satsa på den sista, eftersom jag inte har någon Engelska A kust på mina betyg när jag går ut. Tråkigt men sant.
Och sen kommer man väl tappa kontakten med klasskompisarna, för det är många som flyttar, det är också tråkigt.
Undra när man själv kommer flytta och få leva i eget.
Skulle vilja göra det nu, men sen är det där med inkomsten? Som inte ser så lovande ut.
Och man får ju inte precis mycket pengar när man är arbetslös och pluggar. Fattar egentligen inte vad staten tänker. Hur ska folk kunna må bra om dem inte kan bo själv och ha det som dem själv vill ha det? När man inte har något jobb, bor hemma och får knappt nå pengar. Visst pengar ska väl räcka till alla. Men tänk dem som är rik? Varför ska dem få ha mycket mer pengar än dem som inte har det så bra?...
Det har jag alltid undra, det är ganska orättvist ändå...



1 kommentar: